Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує !
Пологівські, більмацькі та розівські власники нерухомого майна перерахували до місцевих скарбниць майже 7 мільйонів гривень. За десять місяців цього року місцеві бюджети поповнились на 6,8 мільйона від сплати податку на нерухоме майно. Це на 2 мільйони або на 42 відсотка більше, ніж торік.
Як повідомила начальниця Пологівського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Головного управління ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй, власники нерухомості-юридичні особи поповнили місцеві скарбниці на 5,3 мільйона. Від фізичних осіб-власників нерухомості скарбниці отримали 1,5 мільйона.
З початку року більшу частину надходжень забезпечили пологівські платники – 5 мільйонів, більмацькі – 995 тисяч, розівські – 824 тисячі.
Пологівські, більмацькі та розівські платники податків спрямували до бюджетів усіх рівнів 743 мільйона гривень
Упродовж січня-жовтня пологівські, більмацькі та розівські підприємства і підприємці сплатили до бюджетів усіх рівнів 743 мільйона гривень. При цьому, до державного бюджету надійшло 294 мільйона гривень. Найбільші суми надійшли від платників податку на додану вартість – 141 мільйон, податку на доходи фізичних осіб – 103 мільйона, військового збору – 26 мільйонів, податку на прибуток – 17 мільйонів, рентної плати – 4 мільйони, екологічного податку – 1,5 мільйона. Про це повідомила начальниця Пологівського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Головного управління ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.
Місцеві бюджети за 10 місяців отримали 449 мільйонів гривень. Зокрема, до скарбниць спрямовано 310 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб, 66 мільйонів гривень земельного податку та орендної плати, 60 мільйонів гривень єдиного податку, 6,8 мільйонів гривень податку на нерухоме майно, 2,5 мільйона гривень рентної плати, 2 мільйони гривень податку на прибуток.
Роз’яснення законодавства
Увага! Гаряча лінія!!!
25 листопада о 15 год 00 хв відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». На запитання платників щодо перспектив застосування РРО та ПРРО підприємцями – спрощенцями відповідати завідувач Пологівського сектору електронних сервісів управління електронних сервісів ГУ ДПС у Запорізькій області Оксана Борисова за телефоном (06165) 2-37-80.
Які особи не можуть бути декларантом при одноразовому (спеціальному) добровільне декларування?
Пологівська ДПІ ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що нормами підрозділу 9 прим. 4 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що декларантами не можуть бути особи, які станом на дату початку періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави, або є особами, дієздатність яких обмежена і над такими особами встановлена опіка/піклування.
Декларантами також не можуть бути особи, які за будь-який рік, починаючи з 01 січня 2005 року, подавали або мають подавати декларації відповідно до законів, що визначають чи визначали правові та організаційні засади у сфері запобігання корупції (крім тих, які претендували або претендують на зайняття посад, перебування на яких вимагає чи вимагало від особи подання відповідної декларації, та не були призначені або обрані на відповідні посади).
Декларантами не можуть бути особи, стосовно яких з боку України застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції».
Звертаємо увагу, що особи, які мають право відповідно до підрозділу 9 прим. 4 розділу ХХ ПКУ скористатися правом на одноразове (спеціальне) добровільне декларування та не скористалися таким правом, вважаються такими, що повідомили контролюючий орган про відсутність у власності станом на дату завершення періоду проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичної особи, одержаних (набутих) за рахунок доходів, з яких не сплачено або сплачено не в повному обсязі податки і збори відповідно до податкового законодавства на момент нарахування (отримання) таких доходів та/або склад та обсяг таких активів перебуває в межах, визначених п. 10 підрозділу 9 прим. 4 розділу ХХ ПКУ.
Випадки, в яких довідка про взяття на облік платника податків за ф. № 34-ОПП підлягає заміні
Пологівська ДПІ нагадує, що, у разі внесення змін у дані, що вказуються у довідці за формою № 34-ОПП (найменування (прізвище, ім’я, по батькові), місцезнаходження (місце проживання) платника податків, керівника контролюючого органу, в якому платник податків перебуває на обліку, тощо), довідка за формою № 34-ОПП підлягає заміні у контролюючому органі.
Норми передбачені п. 9.4 розділу ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами і доповненнями (далі – Порядок). Для отримання нової довідки платник податків подає до контролюючого органу за основним місцем обліку звернення із зазначенням причин заміни та доданою до нього старою довідкою. Контролюючий орган протягом двох робочих днів після такого звернення видає (надсилає) платнику податків нову довідку.
У такому самому порядку видається дублікат довідки замість зіпсованої чи втраченої або копія довідки. У разі втрати довідки нова довідка видається за заявою платника податків, у якій надані пояснення і викладені обставини втрати довідки або до якої додані документи, що підтверджують факт втрати довідки.
Про видачу кожної довідки за формою № 34-ОПП робиться запис у журналі за формою № 14-ОПП, а відповідний запит зберігається у реєстраційній частині облікової справи платника податків.
Юридична особа – платник єдиного податку має право укладати договір про спільну діяльність
Пологівська ДПІ доводить до відома, що суб’єкти господарювання – юридичні особи, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку:
? третя група – юридичні особи суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року;
? четверта група – сільськогосподарські товаровиробники – юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Норми встановлені п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Перелік видів діяльності, якими не можуть займатися платники єдиного податку третьої групи, встановлений п. 291.5 ст. 291 ПКУ.
Пунктом 291.5 прим. 1 ст. 291 ПКУ визначені обмеження перебування на спрощеній системі оподаткування для платників четвертої групи.
Згідно з п. 64.6 ст. 64 ПКУ на обліку у контролюючих органах повинні перебувати угоди про розподіл продукції, договори управління майном (крім договорів щодо операцій, визначених у другому реченні абзацу другого п.п. 5 п. 180.1 ст. 180 ПКУ) та договори про спільну діяльність на території України без створення юридичних осіб, на які поширюються особливості податкового обліку та оподаткування діяльності за такими договорами (угодами), визначені ПКУ.
У контролюючих органах не обліковуються договори про спільну діяльність, на які не поширюються особливості податкового обліку та оподаткування спільної діяльності, визначені ПКУ. Кожен учасник таких договорів перебуває на обліку у контролюючих органах та виконує обов’язки платника податків самостійно.
Взяття на облік договору або угоди здійснюється шляхом додаткового взяття на облік управителя майна, учасника договору про спільну діяльність або угоди про розподіл продукції як платника податків – відповідального за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договору або угоди.
Обмежень щодо застосування спрощеної системи оподаткування учасником договору про спільну діяльність нормами ПКУ не передбачено.
Документ, який свідчить про взяття на облік платника єдиного внеску в контролюючому органі та термін його надання
Пологівська ДПІ повідомляє.Відповідно до абзацу першого частини третьої ст. 5 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платникам єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ), зазначеним у пп. 1, 4, 5, 5 прим. 1 та 15 частини першої ст. 4 Закону № 2464, на яких не поширюється дія Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 755), у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування, безоплатно надсилається повідомлення про взяття їх на облік.
Згідно з п. 4 розд. ІІІ Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1162), платникам ЄВ, на яких не поширюється дія Закону № 755, контролюючим органом наступного робочого дня з дня взяття на облік безоплатно надсилається (вручається) повідомлення про взяття їх на облік за формою № 2-ЄСВ до Порядку № 1162.
Дія Закону № 755 поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації всіх ЮО незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу ЮО, та ФОП (частина перша ст. 3 Закону № 755).
Пунктом 1 розд. ІІ Порядку № 1162 визначено, що взяття на облік платників ЄВ, на яких поширюється дія Закону № 755, здійснюється контролюючим органом за їх місцезнаходженням чи місцем проживання на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом № 755, у день отримання зазначених відомостей контролюючим органом.
Відповідно до пп. 3, 4 розд. ІІ Порядку № 1162 дані про взяття на облік платників ЄВ в порядку інформаційної взаємодії передаються державному реєстратору в день взяття їх на облік за місцезнаходженням чи місцем проживання із зазначенням: дати взяття на облік, найменування та коду за ЄДРПОУ контролюючого органу, в якому такого платника взято на облік, реєстраційного номера платника ЄВ.
Взяття на облік ЮО (їх відокремлених підрозділів), ФОП та громадських формувань, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр), як платників ЄВ підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру, яка надсилається (видається) цим ЮО (відокремленим підрозділам), ФОП та громадським формуванням у порядку, встановленому Законом № 755.
Враховуючи викладене вище, платникам, на яких не поширюється дія Закону № 755, контролюючим органом наступного робочого дня з дня взяття на облік безоплатно надсилається (вручається) повідомлення про взяття на облік за формою № 2-ЄСВ, а взяття на облік платників, на яких поширюється дія Закону № 755, підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру, що надсилається (видається) цим платникам у порядку встановленому Законом № 755.
Сплата податкового боргу через єдиний рахунок
Пологівська ДПІ нагадує, що сплатити через єдиний рахунок платник має можливість всі поточні платежі, податковий борг за такими платежами та недоїмку з єдиного внеску, грошові зобов’язання, які визначено на підставі податкових повідомлень-рішень.
Водночас, єдиний рахунок не може бути використаний для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку до бюджету державними та комунальними підприємствами та їх об’єднаннями.
Щоб перейти на єдиний рахунок, необхідно здійснити три кроки:
Перший – через Електронний кабінет подати «Повідомлення про використання єдиного рахунку» за формою J/F 1307001 (далі – Повідомлення);
Другий – отримати квитанцію про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок;
Третій – надати до обслуговуючого банку розрахункові документи із зазначенням реквізитів єдиного рахунку на загальну суму без визначення одержувачів або з визначенням одержувачів.
Платники, які не подали Повідомлення за формою J/F 1307001, продовжують сплачувати платежі безпосередньо на бюджетні/небюджетні рахунки.
Відображення у чеках РРО/ПРРО цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку при продажу подарункових наборів, які містять алкогольні напої
Пологівська ДПІ інформує про наступне. Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Статтею 8 Закону № 265 передбачено, що форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов’язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 2 розділу II Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13 (далі – Положення № 13), фіскальний чек має містити обов'язкові реквізити.
Пунктом 3 розділу ІІ Положення № 13 передбачено, що рядки чека повторюються відповідно до кількості різних найменувань товарів (послуг), які оплачені за одним касовим чеком.
Наказом Міністерства фінансів України від 08 червня 2021 року № 329 «Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних документів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 червня 2020 року за № 832/36454 внесено зміни до форми та змісту розрахункових документів, які стосуються виключно наявності з 01.10.2021 року у фіскальних касових чеках (які формуються всіма без виключення РРО/ПРРО) цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
Враховуючи викладене вище, для підакцизної групи товарів встановлено особливий режим програмування, який не передбачає можливості використовувати назву однорідної групи (горілка, вино, сигарети тощо), а вимагає зазначати в чеках РРО/програмних РРО, які супроводжують продаж таких товарів, саме найменування конкретної одиниці підакцизного товару, з обов’язковим відображенням в таких чеках, окрім найменування, їх УКТ ЗЕД, ціни та кількості, у тому числі відображення реквізитів марки акцизного податку методом ручного введення (для РРО, що не можуть бути доопрацьовані або використовуються без сканеру) або сканування штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
З урахуванням вимог чинного законодавства пропонуємо платникам податків з 1 жовтня 2021 року здійснювати продаж подарункових наборів, які містять алкогольні напої (дві та більше пляшок в одному подарунковому наборі), з дотриманням вимог Закону № 265 та Положення № 13, яким визначено вичерпний перелік обов’язкових реквізитів для розрахункового документу шляхом відображення у ньому цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серії та номеру) кожної пляшки алкогольного напою, які є в подарунковому наборі.
Особи, які не можуть скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням
Пологівська ДПІ інформує, що декларантами не можуть бути особи, які станом на дату початку періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави, або є особами, дієздатність яких обмежена і над такими особами встановлена опіка/піклування.
Декларантами також не можуть бути особи, які за будь-який рік, починаючи з 1 січня 2005 року, подавали або мають подавати декларації відповідно до законів, що визначають чи визначали правові та організаційні засади у сфері запобігання корупції (крім тих, які претендували або претендують на зайняття посад, перебування на яких вимагає чи вимагало від особи подання відповідної декларації, та не були призначені або обрані на відповідні посади).
Декларантами не можуть бути особи, стосовно яких з боку України застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції».
Про залишок коштів на єдиному рахунку дізнатися можна через Електронний кабінет
Пологівська ДПІ інформує про наступне. Платник податків, включений до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок, у приватній частині Електронного кабінету має можливість перегляду інформації про рух коштів на єдиному рахунку та доступ до інформації про залишок коштів на єдиному рахунку.
Для отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетом та цільовими фондами платник податків, який використовує єдиний рахунок, надсилає до органу ДПС за основним (неосновним) місцем обліку запит за формою «F/J1300204» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.
Відповідь на запит надсилається платнику податків через Електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1300204». Витяг формується за період, вибраний платником податків при створенні запиту, з урахуванням строків давності станом на дату відправлення запиту до органу ДПС.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 129.05).
Нерухоме майно, яке було придбано за рахунок коштів, з яких були сплачені усі податки та збори підлягає одноразовому (спеціальному) добровільному декларуванню?
Пологівська ДПІ інформує, що згідно з п. 1 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.
При цьому, відповідно до п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до ПКУ є чи були платниками податків.
Таким чином, якщо фізична особа має у власності нерухоме майно, яке було придбано за рахунок коштів, з яких були сплачені усі податки та збори, передбачені нормами чинного законодавства, то подавати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію такій фізичній особі не потрібно.
Зайво сплачені кошти при податковій амністії: умови для повернення
Пологівська ДПІ інформує, що відповідно до абзацу першого п. п. 15.1 п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) одноразова (спеціальна) добровільна декларація (далі – Декларація) підлягає в порядку, передбаченому підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, камеральній перевірці, яку контролюючий орган проводить протягом 60 календарних днів, що настають за днем подання йому відповідної Декларації.
При виявленні контролюючим органом за результатами камеральної перевірки відповідної Декларації арифметичної помилки, що призвела до недоплати суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір), декларант, який подав відповідну одноразову (спеціальну) добровільну декларацію, зобов’язаний сплатити суму такої недоплати протягом 10 календарних днів з дня отримання відповідного повідомлення за довільною формою контролюючого органу, та подати уточнюючу відповідну Декларацію протягом 20 календарних днів з дня отримання такого повідомлення.
Згідно з абзацом четвертим п. 12 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ у разі подання декларантом уточнюючої Декларації якщо сума Збору, визначена в уточнюючій Декларації, є меншою за суму Збору, сплачену на підставі попередньо поданої Декларації, повернення надміру сплаченої суми Збору здійснюється у порядку, визначеному ст. 43 ПКУ.
Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації про майновий стан і доходи за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.
2. Правила ведення обліку товарних запасів, затверджено Порядок
Наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496 (далі – Наказ № 496) затверджено Порядок, який визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – ФОП), які відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого ФОП.
Наказ № 496 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 листопада 2021 року за № 1411/37033. Наказ № 496 набирає чинності з 26 листопада 2021 року.
Звертаємо увагу, що до суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті), за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Подання відомостей для реєстрації фізичної особи онлайн
На вебсайті ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/podannya-vidomostey/ розміщено інформаційні матеріали щодо подання відомостей для реєстрації фізичної особи /внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків через Електронний кабінет, а саме:
- Платникам податків про електронний сервіс;
- Порядок формування запиту щодо реєстрації фізичної особи /внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків засобами ІТС «Електронний кабінет»;
- Пам’ятка для заповнення Облікової картки фізичної особи – платника податків для реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;
- Пам’ятка для заповнення Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Крім того наведені електронні форми Облікової картки, Заяви про внесення змін та Повідомлення про результати обробки:
• F1314601 – Облікова картка фізичної особи – платника податків - форма №1ДР (для подання в електронному вигляді);
• F1314701 – Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків - форма №5ДР (для подання в електронному вигляді);
• F1414601 – Повідомлення про результати обробки Облікової картки фізичної особи – платника податків - форма №1ДР (при поданні в електронному вигляді);
• F1414701 – Повідомлення про результати обробки Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків - форма №5ДР (при поданні в електронному вигляді).
Якщо необхідна інформація щодо Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»/«Пункти обслуговування».
Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» офіційного інформаційного ресурсу КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua/Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»), у підрозділі «Підготовка документів та реєстрація».
Повернення підприємством коштів (майна), внесених фізичною особою до статутного капіталу: як відобразити?
До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку – фізичної особи включається інвестиційний прибуток від проведення ним операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах, крім доходу від операцій, зазначених у п.п. 165.1.40 і 165.1.52 ст. 165 ПКУ (п.п. 164.2.9 ст. 164 ПКУ)
Облік загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами ведеться фізичною особою самостійно, окремо від інших доходів і витрат. Для цілей оподаткування інвестиційного прибутку звітним періодом вважається календарний рік, за результатами якого платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, в якій має відобразити загальний фінансовий результат (інвестиційний прибуток або інвестиційний збиток), отриманий протягом такого звітного року (п.п. 170.2.1 ст. 170 ПКУ).
Інвестиційний прибуток розраховується як позитивна різниця між доходом, отриманим платником податку від продажу окремого інвестиційного активу з урахуванням курсової різниці (за наявності), та його вартістю, що визначається із суми документально підтверджених витрат на придбання такого активу з урахуванням норм підпунктів 170.2.4 – 170.2.6 ст. 170 ПКУ (крім операцій з деривативами) ( п.п. 170.2.2 ст. 170 ПКУ).
Відповідно до Довідника ознак доходів фізичних осіб, наведеного у додатку 2 до Порядку, затвердженого наказом МФУ від 13.01.2015 № 4 (у редакції від 15.12.2020 № 773), інвестиційний прибуток (дохід) від проведення платником податку операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах, відображається за ознакою доходу «112».
Отже, емітент корпоративних прав (юридична особа) виступає у якості податкового агента, лише в частині відображення у додатку 4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ознакою доходу «112» операції з повернення коштів або майна (майнових прав), фізичній особі, попередньо внесених нею до статутного капіталу.
Платникам єдиного внеску: якщо необхідно уточнити показники додатку 4ДФ до Розрахунку
Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, порядок його заповнення та подання податковими агентами затверджені наказом МФУ від 13.01.2015 № 4 (у редакції від 15.12.2020 № 773).
Розрахунки «Звітний новий» та «Уточнюючий» подаються на підставі інформації з раніше поданих Розрахунків і містять інформацію лише за рядками з реквізитами або сумами нарахованого податку на доходи фізичних осіб, військового збору, які уточнюються.
Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до платника.
Розрахунок, сформований для виправлення помилок за звітний (податковий) та за попередній періоди, не має містити інших додатків,
крім тих, у яких проводиться коригування.
Коригування показників додатка 4ДФ до Розрахунку проводиться таким чином (п. 10 розд. V Порядку):
1) у розд. I:
- для виключення одного помилкового рядка з попередньо поданої інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 10 указати «1» - на виключення рядка;
- для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи й у графі 10 указати «0» - на введення рядка;
- для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію (у такому разі в першому рядку в графі 10 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення);
2) у розд. II:
- у рядку «Військовий збір» під час проведення коригування показників додатка 4ДФ до Розрахунку за минулі періоди зазначається період, відповідно за який була подана звітність, що коригується.
При цьому коригування показників Розрахунку за періоди до 01.01.2021 року у розд. I графи 5а, 5 не заповнюються. Для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір – виключення» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: чи необхідно відкривати у банку спецрахунок, якщо кошти вже розміщені на рахунках у банку?
Для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (п. 9 підрозділу 94 розділу ХХ ПКУ).
Декларант звертається до банку для відкриття спеціального рахунку. Порядок відкриття, закриття, зарахування коштів на спеціальний рахунок і здійснення контролю за операціями за таким рахунком встановлюються НБУ.
Отже, положення п. 9 підрозділу 94 розділу ХХ ПКУ поширюються виключно на кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі, а отже не застосовуються до коштів, які вже розміщені декларантом на поточних рахунках у банку.
До уваги платників
Головне управління ДПС у Запорізькій області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі опублікувала інформаційне повідомлення: «З яких питань доцільно звертатись безпосередньо до центрів сервісного обслуговування РРО».
Ознайомитись з інформацією можна за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/518254.html.
Якщо підприємець не застосовує РРО: який документ надавати покупцям?
РРО та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) платниками єдиного податку (фізичними особами – підприємцями), які відповідно до ПКУ відносяться до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО (п. 6 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу:
- зобов’язані надавати в паперовій та/або електронній формі покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший розрахунковий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12.05.1991 № 1023-ХІІ «Про захист прав споживачів» (п. 15 ст. 3 Закону № 265).
Порушення цього правила тягне за собою відповідальність, передбачену Законом № 1023, але не може бути підставою для застосування до порушника адміністративних чи фінансових санкцій, передбачених законодавством з питань оподаткування.
У разі ненадання на вимогу покупця товарів (послуг) відповідного документа підприємці, які сплачують єдиний податок, притягаються до відповідальності, передбаченої Законом № 1023.
Отже, підприємець – платник єдиного податку, який має право не застосовувати РРО та/або ПРРО, зобов’язаний надати в паперовій та/або електронній формі покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший розрахунковий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця.
Якщо необхідна довідка РНОКПП (ідентифікаційний код): де отримати інформацію
На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/otrimannya-reestratsiynogo-/ розміщено презентаційні матеріали щодо отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків.
Онлайн ресурс містить роз’яснення:
- Які документи потрібно подати фізичній особі для отримання Картки платника податків з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- Особливості реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі на підставі документів в електронній формі;
- Нормативно-правові акти.
Варто знати: інформація про адміністративні послуги на вебпорталі ДПС
На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/diyalnist-/admin-poslugi/administrativni-poslugi-teritorialni розміщено розділ «Адміністративні послуги, що надаються територіальними органами ДПС».
На зазначеному інформаційному ресурсі зазначені 77 видів адміністративних послуг, що надаються головними управліннями ДПС в областях та розміщені:
• інформаційні картки,
• бланки заяв.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: термін сплати збору
Сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
У разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки збору, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом:
- першого платежу - протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації;
- другого платежу - до 1 листопада 2023 року;
- третього платежу - до 1 листопада 2024 року.
Зазначена норма визначена п. 12 підрозділу 94 розділу ХХ ПКУ.
Центри сервісного обслуговування РРО: які питання вирішують
Суб’єктам господарювання, які застосовують РРО/програмні РРО доцільно звертатись до центрів сервісного обслуговування, з якими укладено договори про сервісне обслуговування реєстраторів розрахункових операцій з питань:
- технічних можливостей зареєстрованої ними касової техніки виконувати вимоги чинної редакції Положення про форму і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом МФУ від 12.01.2016 № 13;
- необхідності чи/або можливості проведення робіт з доопрацювання наявної у них касової техніки з метою дотримання вимог щодо форми та змісту розрахункових документів;
- термінів, які надавались для здійснення такого доопрацювання.
Інформація щодо декларування доходів громадянами на вебпорталі ДПС
На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/others/deklaruvannya-gromadyan створено розділ «Декларування громадян».
У розділі розміщено:
- бланк податкової декларації про майновий стан і доходи,
- інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи,
У розділі «Фізичним особам» у вкладинці «Подання декларації на отримання податкової знижки» (https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/podannya-deklaratsii/) розміщені, зокрема, актуальні питання - відповіді про податкову знижку за окремими видами витрат.
Платникам єдиного внеску: заповнення рядка 09 заголовної частини Розрахунку
Податкові агенти зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку (п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).
Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку – фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду.
Наказом МФУ від 13.01.2015 № 4 (у редакції від 15.12.2020 № 773) затверджені форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.
Заголовна частина Розрахунку містить інформацію (п. 1 розд. III Порядку):
- щодо обраного платником типу Розрахунку,
- інформацію про податкового агента та платника єдиного внеску,
- інформацію про додатки, що є його невід’ємною частиною.
Заголовна частина Розрахунку передбачає рядок 09 «Ознака платника єдиного внеску», у якому позначкою «Х» заповнюється відповідна ознака платника податків, а саме:
091 – роботодавець – якщо Розрахунок подається юридичною особою або фізичною особою – підприємцем, що використовує працю найманих працівників;
092 – бюджетна установа;
093 – підприємство, організація всеукраїнської громадської організації осіб з інвалідністю, зокрема товариств: «Українське товариство глухих», «Українське товариство сліпих»;
094 – підприємство, організація громадської організації осіб з інвалідністю.
Оскільки, підприємець, який не має найманих працівників, не нараховує (не виплачує) доходи застрахованим особам, але подає додаток 4ДФ до Розрахунку, у якому нараховує (виплачує) доходи на користь фізичної особи – підприємця від здійснення нею підприємницької діяльності, то рядок 09 «Ознака платника єдиного внеску» заголовної частини Розрахунку не заповнюється.
Трансфертне ціноутворення: нормативні акти на вебпорталі ДПС
На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/diyalnist-/transfertne-tsinoutvorenn/ розміщено розділ «Трансфертне ціноутворення».
У розділі розміщені наступні матеріали:
• Акти Уряду,
• Акти Міністерства фінансів України та ДПС,
• Листи-роз'яснення,
• Рекомендований (невиключний) перелік джерел інформації для отримання котирувальних цін.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: термін сплати недоплати за результатами камеральної перевірки
У разі виявлення контролюючим органом за результатами камеральної перевірки відповідної одноразової (спеціальної) добровільної декларації арифметичної помилки, що призвела до недоплати суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, декларант зобов'язаний:
- сплатити суму такої недоплати протягом 10 календарних днів з дня отримання відповідного повідомлення;
- та подати уточнюючу одноразову (спеціальну) декларацію протягом 20 днів з дня отримання такого повідомлення.
Зазначена норма визначена п.п. 15.1 п. 15 підрозділу 94 розділу ХХ ПКУ.
Правила податкового адміністрування для осіб на тимчасово окупованих територіях – в Інформаційному листі ДПС
На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/broshuri-ta-listivki/497302.html розміщено Інформаційний лист ДПС України №23 «Щодо особливостей адміністрування податків і зборів для осіб, які мають податкову адресу та/або об’єкти оподаткування на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя».
У листі роз’яснюються правила та умови податкового адміністрування для осіб на тимчасово окупованих територіях, особливості процедури списання податкового боргу, адміністрування акцизного податку, оподаткування доходів фізичних осіб у вигляді спадщини та подарунків.
До уваги платників
Головне управління ДПС у Запорізькій області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі опублікувала відповідь на запитання: «На підставі яких документів визначаються витрати на придбання (набуття) цінних паперів або фінансових інструментів з метою заповнення розділу IX одноразової (спеціальної) добровільної декларації?»
Ознайомитись з відповіддю можна за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/519650.html
Подання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній - в Інформаційному листі ДПС
На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/broshuri-ta-listivki/506211.html розміщено Інформаційний лист ДПС України №24 «Щодо особливостей складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній».
Інформаційний лист № 24 присвячено окремим питанням складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній з урахуванням змін, запроваджених наказом МФУ від 27.08.2021 № 484, які набрали чинності з 24.09.2021 року, а саме:
- вимоги законодавства щодо Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній;
- визначення сукупного консолідованого доходу МГК для цілей трирівневої моделі звітності;
- особливості заповнення граф 10 та 15 Повідомлення;
- процедуру подання Повідомлення тощо.
Хмарні підписи в Електронному кабінеті
На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/519719.html розміщена інформація, що хмарні підписи SmartID від Приватбанк уже в Електронному кабінеті.
Суб’єкти господарювання можуть підписувати документи SmartID від Приватбанк, для цього:
- обирається хмарний підпис та АЦСК;
- отримується посилання;
- сканується QR-код.
В подальшому планується запустити хмарний підпис інших акредитованих центрів сертифікації ключів.
Платникам єдиного внеску: зміна адміністративного району – які наслідки?
Платник єдиного внеску зобов’язаний подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, та сплачувати до контролюючого органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску (п. 4 частини другої ст. 6 Закону України від 08.07. 2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).
Згідно з п. 3 розд. ІІ Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом МФУ від 13.01.2015 № 4 (у редакції від 15.12.2020 № 773), Розрахунок подається до контролюючого органу за основним місцем обліку.
Отже, у разі зміни місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, сплата єдиного внеску і подання Розрахунку здійснюється за новим місцем обліку.
Вся інформація щодо одноразового (спеціального) добровільного декларування - на субсайті ГУ ДПС у Запорізькій області
На субсайті територіальних органів ДПС у Запорізькій області за посиланням: https://zp.tax.gov.ua/ розміщено банер «Одноразове (спеціальне) добровільне декларування».
На зазначеному інформаційному ресурсі розміщено:
- Нормативно-правові акти (Закон України від 15.07.2021 №1539-ІХ, Наказ МФУ від 02.08.2921 №439, постанови Правління НБУ від 12.08.2021 №86 та від 05.08.2021 №83),
- Повідомлення,
- Роз’яснення для платників (запитання-відповіді, інформаційні листи, презентації та відео),
- Аналітичні дані,
- Зворотній зв’язок,
- Декларація (форма, порядок заповнення, покрокова інструкція).
Все про програмні РРО на вебпорталі ДПС
На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/ розміщено банер «Програмні РРО».
На зазначеному інформаційному ресурсі розміщено:
- Нормативно-правові акти,
- Повідомлення-роз’яснення для платників,
- Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу,
- Електронні довірчі послуги,
- Форми ПРРО та інструкції щодо заповнення форм,
- Презентаційні матеріали щодо впровадження програмних РРО,
- Відеоуроки.
До уваги суб’єктів господарювання, що реалізують пальне на АЗС
Суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним на АЗС за допомогою спеціалізованих РРО зобов’язані проводити розрахункові операції із використанням режиму попереднього програмування обліку кількості пального.
Тобто, суб’єкти господарювання зобов’язані відображати надходження пального на АЗС в РРО чеками його приймання.
Звітні чеки за зміну спеціалізованих РРО для АЗС повинні містити дані про фактичний об'єм прийнятого та відпущеного пального кожного найменування, а також фактичні їх залишки на момент формування звітів.
Такі вимоги передбачені Законом України від 06.09.1995 №265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та Технічними вимогами до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій, які є додатком 7 до протокольного рішення Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27.06.2002 № 13.
Відсутність у звітних чеках спеціалізованих РРО обов’язкової інформації про надходження, відпуск та залишки пального є достатньою підставою для дослідження ДПС причин її відсутності у розрізі окремих суб’єктів господарювання, у тому числі шляхом проведення фактичних перевірок.
Зазначена інформація розміщена на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/520652.html
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: терміни сплати збору
• Сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (п. 12 підрозділу 94 розділу ХХ ПКУ).
Після отримання від платника одноразової (спеціальної) добровільної декларації у приватній частині Електронного кабінету платника буде направлено повідомлення щодо реквізитів для сплати сум збору за відповідною територією із зазначення згенерованого QR-коду з кодом платежу 11011100. При скануванні QR-коду на смартфоні користувача автоматично відкриватиметься мобільний застосунок банку зі сформованими реквізитами рахунків для сплати платежу.
• У разі подання декларантом уточнюючої одноразової (спеціальної) добровільної декларації декларант зобов'язаний сплатити суму недоплати збору в розмірі різниці протягом 30 календарних днів з дати подання уточнюючої декларації.
• У разі виявлення податковим органом за результатами камеральної перевірки декларації арифметичної помилки, що призвела до недоплати суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, декларант зобов'язаний сплатити суму такої недоплати протягом 10 календарних днів з дня отримання відповідного повідомлення та подати уточнюючу одноразову (спеціальну) декларацію протягом 20 днів з дня отримання такого повідомлення (п.п. 15.1 п. 15 підрозд. 94 розд. ХХ ПКУ).
ГУ ДПС у Запорізькій області інформує:
Запорізькі продавці підакцизних товарів поповнили бюджети громад майже на 291 мільйон гривень
З початку року до місцевих бюджетів регіону надійшло 290 мільйонів 785 тисяч гривень акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизних товарів. Минулорічний рівень сплати перевищено на 43,3 мільйона гривень або на 17,5 відсотка. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.
Для торгівлі алкогольною продукцією та тютюновими виробами запорізькі компанії і приватні підприємці придбали понад вісім тисяч ліцензій, перерахувавши за них до скарбниць громад майже 40 мільйонів гривень. Крім того, у січні-жовтні призупинено дію 948 дозволів, анульовано 2523 документи.
Станом на початок листопада в регіоні кількість діючих ліцензій перевищила десять тисяч. З їхнім переліком можна ознайомитись на сайті податкової служби за посиланням: https://zp.tax.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy.
Також за десять місяців у сфері обігу підакцизних товарів податківці провели 1586 перевірок суб'єктів господарювання. За виявлені порушення вимог законодавства застосовані фінансові санкції у вигляді штрафів на загальну суму 44,5 мільйона гривень.
Управління державними об'єктами, проєкти будівництва та тарифи на енергоносії – колегія Запорізької облдержадміністрації розглянула важливі для регіону питання
У Запорізькій обласній державній адміністрації під керівництвом голови ОДА Олександра Старуха відбулося засідання колегії. Участь у її роботі взяли керівники територіальних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, очільники правоохоронних органів, обласних установ та організацій.
Захід був присвячений важливим соціально-економічним питанням, серед яких – виконання програми Президента України "Велике будівництво" та проекти, які планується реалізувати в області у наступному році. Окремо було наголошено на джерелах фінансування розбудови або ремонту об'єктів інфраструктури.
З прибутків комунальних підприємств і приватних компаній запорізькі громади отримали 112 мільйонів гривень
За десять місяців до місцевих бюджетів надійшло 112 мільйонів гривень податку на прибуток. Лише у жовтні запорізькі компанії, організації і установи перерахували до скарбниць 1,7 мільйона гривень. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, це на 12 відсотків більше, ніж було сплачено роком раніше.
У січні-жовтні більшу половину надходжень спрямували до бюджетів суб'єкти господарювання м. Запоріжжя – 83,2 мільйона гривень, мелітопольські і веселівські платники забезпечили майже 12 мільйонів гривень, бердянські і приморські – 5,6 мільйона гривень, вільнянські та новомиколаївські – 2,5 мільйона гривень, пологівські, більмацькі та розівські – понад 2 мільйони гривень, токмацькі і чернігівські – 1,4 мільйона гривень, енергодарські, кам'янсько-дніпровські та великобілозерські – 1,4 мільйона гривень тощо.
Нагадаємо, базова ставка податку на прибуток дорівнює 18 відсоткам. Відповідно до бюджетного розподілу 10 відсотків податку зараховується до бюджетів місцевих рад. Крім того, 100 відсотків платежу від фінансових установ комунальної форми власності також сплачується до місцевих бюджетів.
Запорізькі скарбниці отримали понад шість мільйонів гривень туристичного збору
З початку року до місцевих бюджетів регіону надійшло 6 мільйонів 174 тисячі гривень туристичного збору. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, цього року від приймання туристів запорізькі скарбниці отримали на 1 мільйон 581 тисячу гривень або на 34 відсотки більше, ніж торік.
Так, суб'єкти господарювання-юридичні особи сплатили 2 мільйони 551 тисячу гривень, фізичні особи спрямували 3 мільйони 623 тисячі гривень.
Найбільші надходження забезпечили платники м. Запоріжжя – 883 тисячі гривень, якимівські та приазовські – 593 тисячі гривень, бердянські та приморські – 119 тисяч гривень тощо.
Всього в Запорізькій області туристичний збір сплачують понад 700 юридичних та фізичних осіб. Нагадаємо, його ставка не може перевищувати 0,5 відсотка – для внутрішнього туризму та до 5 відсотків – для в'їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати за одну добу розміщення.
Ставки платежу встановлюють органи місцевого самоврядування – міські, селищні, сільські ради та ради територіальних громад.
850 запорізьких торгових підприємств "мінімізували" зарплати своїх співробітників
Упродовж року фахівці податкової служби регіону разом із представниками інших органів влади і місцевого самоврядування виявили понад три тисячі підприємств, у яких рівень заробітних плат був менше встановленого законодавством мінімуму.
Проведений аналіз звітності засвідчив, що серед найбільших "мінімізаторів" зарплат – підприємства торгівлі (850 суб'єктів господарювання) та промисловості (463 СГД).
Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, у січні-жовтні на засіданнях обласної та районних адміністрацій було заслухано більше тисячі роботодавців. У результаті 878 керівників підвищили рівень оплати праці. До бюджетів і соціальних фондів додатково надійшло 1,3 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску та військового збору.
Податкова служба звертає увагу роботодавців, що заробітна плата має виплачуватися на рівні не менше мінімальної. Нагадаємо, у листопаді її розмір становить 6000 гривень, а у грудні підвищується до 6500 гривень.