Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує !
Пологівські, кам’янські та розівські власники та користувачі земельних ділянок поповнили місцеві бюджети на 71 мільйон гривень плати за землю
За січень-листопад власники та користувачі земельних ділянок, які перебувають на обліку в Пологівській ДПІ, перерахували до місцевих бюджетів 71 мільйон гривень плати за землю.
Як повідомила начальниця Пологівського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй, значну частину надходжень сплатили юридичні особи – 54 мільйони. Від фізичних осіб надійшло17 мільйонів гривень плати за землю.
Зокрема, пологівські суб’єкти господарювання за одинадцять місяців спрямували до місцевого бюджету 38 мільйонів, кам’янські землекористувачі – 16 мільйонів, розівські – 17 мільйонів тощо.
Нагадаємо, плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Від пологівських, кам’янські та розівських платників до місцевих бюджетів надійшло 495 мільйонів гривень
Протягом січня-листопада 2021 року пологівські, кам’янські та розівські платники податків сплатили до місцевих скарбниць 495 мільйонів гривень, що на 73 мільйона або 17 відсотків перевищує показник минулого року. Про це повідомила начальниця Пологівського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.
Найбільші суми надійшли від сплати податку на доходи фізичних осіб –344 мільйона гривень, що на 60 мільйонів більше рівня минулого року.
У порівнянні з минулим роком на 4 мільйони гривень збільшилась плата за користування землею суб’єктами господарювання і фізичними особами. З початку року землекористувачі направили до бюджету 71 мільйон гривень плати за землю.
Платники єдиного податку з початку року сплатили 65 мільйонів гривень, у тому числі фізичні особи – підприємці – 24 мільйона.
Пологівські, кам’янські та розівські власники нерухомості спрямували до місцевих бюджетів 7 мільйонів гривень, що на 2 мільйони більше, ніж торік.
Крім того протягом одинадцяти місяців сплачено 3,7 мільйона гривень рентної плати за використання природних ресурсів, 2,5 мільйона гривень податку на прибуток.
Пологівські податківці надали громадянам понад 7 тисяч адмінпослуг
Фахівці Центрів обслуговування платників Пологівської ДПІ за 11 місяців 2021 року надали відвідувачам 7628 адміністративних послуг. Про це повідомив начальник Пологівської ДПІ Головного управління ДПС у Запорізькій області Володимир Михайлов.
Найчастіше громадяни звертаються за видачею відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків – 4079. Також видано 2468 картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Крім того, зареєстровано 228 платника єдиного податку, видано 312 витягів з реєстру платників єдиного податку та здійснено реєстрацію 159 РРО та розрахункових книжок та 329 книг обліку розрахункових операцій, надано 53 витяги з реєстру платників податку на додану вартість.
У приміщенні інспекції також проводиться роз’яснювальна робота щодо одноразового добровільного декларування. Відвідувачам надаються пам’ятки з інформаційними матеріалами щодо одноразового добровільного декларування.
Перелік адміністративних послуг, які надаються Центром обслуговування платників Пологівської ДПІ розміщено на суб-сайті ГУ ДПС у Запорізькій області за посиланням http://zp.tax.gov.ua у розділі «Діяльність»/ «Адміністративні послуги».
Нагадаємо, що Центр обслуговування платників Пологівської ДПІ працює з понеділка по четвер з 08-00 години до 17-00 години, у п’ятницю з 08-00 години до 15год.45 хв., субота та неділя вихідні. Перерва з 12-00 години до 12 год.45 хв.
Звертаємо увагу громадян, що отримати адміністративні послуги можливо в онлайн – режимі, використовуючи сервіс «Електронний кабінет платника».
Вхід до Електронного кабінету платника здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua.
Роз’яснення законодавства
Єдиний рахунок для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
Пологівська ДПІ нагадує платникам податків, що повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку за формою J/F1307001 подається платником в електронній формі через Електронний кабінет.
Законом України від 04 жовтня 2019 року № 190-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» доповнено Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) ст. 35 прим. 1 «Єдиний рахунок», яка набрала чинності з 01 січня 2021 року.
Зазначеною статтею передбачено порядок функціонування єдиного рахунка для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Пунктом 35 прим. 1.2 ст. 35 прим. 1 ПКУ визначено, що повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через електронний кабінет у порядку, встановленому ст. 42 прим. 1 ПКУ.
Платник податків має право повідомити про використання або про відмову від використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року.
Використання єдиного рахунку платником податків розпочинається з дня, наступного за днем подання ним повідомлення про використання єдиного рахунку.
У разі відмови платника податків від використання єдиного рахунку таке використання припиняється починаючи з першого числа місяця наступного календарного року.
Пунктом 4 Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261) встановлено, що електронні форми документів у форматі за стандартом на основі специфікації eXtensibleMarkupLanguage (XML) оприлюднюються на офіційному вебпорталі ДПС.
Наразі ДПС оприлюднено електронну форму такого повідомлення на офіційному вебпорталі ДПС в рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів).
Суб’єкти господарювання не застосовують РРО або ПРРО при здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку
Пологівська ДПІ інформує про наступне. У разі якщо в місці отримання товарів розрахунки проводяться у безготівковій формі, то реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО) або програмний РРО (далі – ПРРО) не застосовується, але в місці отримання готівкових коштів суб’єкт господарювання зобов’язаний застосовувати РРО або ПРРО чи проводити розрахунки у безготівковій формі за продані товари через установи банків.
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).
Згідно з п. 1.4 глави 1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 із змінами та доповненнями, безготівкові розрахунки – це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.
Відповідно до п. 12 ст. 9 Закону № 265 РРО та/або ПРРО та РК не застосовуються якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо).
Отже, при здійсненні розрахункових операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування РРО або ПРРО є обов’язковим.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 109.00).
Яка інформація відображається в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації?
Пологівська ДПІ повідомляє. В одноразовій (спеціальній) добровільній декларації відображається, зокрема така інформація:
відомості про декларанта (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або у визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) випадках – серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України);
відомості про об’єкти декларування, в обсязі, достатньому для ідентифікації кожного з них;
самостійно визначена декларантом у національній валюті база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.
ставка та сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування;
До одноразової (спеціальної) добровільної декларації декларант зобов’язаний додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування.
В одноразовій (спеціальній) добровільній декларації не зазначається інформація про джерела одержання (набуття) декларантом об’єктів декларування. Контролюючому органу забороняється вимагати додаткові документи, крім передбачених підрозділом 9 прим. 4 розділу ХХ ПКУ.
Порядок заповнення поля «Призначення платежу» розрахункових документів
Пологівська ДПІ нагадує про норми наказу Міністерства фінансів України від 31.12.2020 № 847 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 24 липня 2015 року №666», яким затверджено Порядок заповнення реквізиту платіжного доручення «Призначення платежу» податків, при заповненні розрахункових документів для сплати податків, зборів, платежів. Платники податків мають керуватися зазначеним Порядком. Дія Порядку поширюється і на платників, які використовують єдиний рахунок для сплати всіх податків і зборів. При формуванні розрахункового документу платник зобов’язаний заповнити усі наявні поля. Звертаємо увагу, що при заповненні поля «Призначення платежу», кожну інформацію необхідно розділяти між собою знаком «;». При цьому платники, які сплачують кошти на єдиний рахунок, у реквізиті «Призначення платежу» мають право не вказувати напрям використання коштів. Слід пам’ятати, що суми податків, сплачені на єдиний рахунок, списуються з урахуванням черговості сплати, визначеної п. 351.6 ст. 351, п. 89.7 ст. 89 та п. 131.2 ст. 131 Податкового кодексу України.
З яких питань доцільно звертатись безпосередньо до центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій
Плогівська ДПІ звертає увагу суб’єктів господарювання, які є користувачами реєстраторів розрахункових операцій, що з питань:
спроможності (технічних можливостей), зареєстрованої ними касової техніки, виконувати вимоги чинної редакції Положення про форму і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 січня 2016 року № 13;
необхідності чи/або можливості проведення робіт з доопрацювання наявної у них касової техніки з метою дотримання вимог щодо форми та змісту розрахункових документів;
термінів, які надавались для здійснення такого доопрацювання доцільно звернення безпосередньо до центрів сервісного обслуговування, з якими укладено договори про сервісне обслуговування реєстраторів розрахункових операцій.
Чи необхідно подавати повторно документи, що підтверджують вартість об’єктів декларування, якщо попередньо подана одноразова (спеціальна) добровільна декларація була анульована у зв’язку з поданням декларації з типом «Звітна нова»?
Пологівська ДПІ інформує, що відповідно до абзацу першого п.п. 6.3 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у період проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування відповідно до підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ декларант має право уточнити інформацію, зазначену у попередньо поданій одноразовій (спеціальній) добровільній декларації (далі – Декларація), виключно шляхом подання нової Декларації у порядку, визначеному підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ. При цьому попередньо подана Декларація, інформація з якої уточнюється, вважається анульованою.
Згідно з абзацом дев’ятим п.п. 7.2 п. 7 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ декларант може додати до Декларації відповідні документи або належним чином засвідчені їх копії, що підтверджують вартість об’єктів декларування, які знаходяться (зареєстровані) на території України.
Декларант зобов’язаний документально підтвердити вартість об’єктів декларування шляхом додання до Декларації засвідчених належним чином копій документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування, у разі якщо такі об’єкти знаходяться (зареєстровані) за межами України (абзац десятий п.п. 7.2 п. 7 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Враховуючи те, що у разі подання декларантом Декларації з типом «Звітна нова» попередньо подана Декларація вважається анульованою, то при поданні нової звітної Декларації декларантом подаються повторно усі необхідні документи.
Дії платників податків, якщо відбулась зміна даних облікової картки ФО
У разі зміни даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків (прізвища, місця реєстрації тощо) фізичній особі:
1. Необхідно подати заяву за ф. № 5ДР (додаток 12 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822):
– до податкового органу за місцем реєстрації фізичної особи;
– до будь-якого податкового органу якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання.
Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані паспорта та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.
Якщо в паспорті відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія - необхідно пред’явити документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.
2. Термін внесення змін до облікових даних платника податків та виготовлення реєстраційного номеру облікової картки платника податків:
– до 3-х робочих днів – у разі звернення до податкового органу за місцем проживання;
– до 5-ти робочих днів – у разі звернення до будь-якого податкового органу.
3. Картка платника податків, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків видається за умови пред’явлення податковому органу, до якого подавалась Заява за ф. № 5ДР, паспорта з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, документа (довідки) про реєстрацію місця проживання/перебування
Користувачам програмного реєстратора розрахункових операцій (ПРРО Каса) на замітку
Пологівська ДПІ звертає увагу користувачів програмних реєстраторів розрахункових операцій, що у разі використання програмного забезпечення ПРРО Каса з версією нижче ніж 1.0.2.2619, необхідно оновити програмне забезпечення додатків ПРРО Каса для операційних систем Windows та Android.
Перед оновленням програмного забезпечення необхідно створити резервну копію. Механізм резервного копіювання описано в розділі «Резервне копіювання» документу «ПРРО Каса – Керівництво користувача».
Після встановлення оновленої версії програмного забезпечення слід перевірити збереження даних та за необхідності відновити резервну копію.
Про необхідність оновлення наступних версій програмного забезпечення ПРРО Каса користувача буде проінформовано під час авторизації. Посилання на сторінку завантаження буде розміщено у діалоговому вікні.
Щодо відповідальності ФОП, у тому числі платників ЄП, які ведуть облік товарних запасів не за формою
Пологівська ДПІ інформує. У разі виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання – фізичної особи – підприємця, у тому числі платника єдиного податку факту реалізації товарів, які обліковані не за формою, визначеною додатком до Порядку ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496, та/або не надання під час проведення перевірки документів, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті), до нього застосовується фінансова санкція, – у розмірі подвійної вартості таких товарів, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, та адміністративна відповідальність передбачена ст. 155 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення
2. Внесення змін до облікових даних юридичних осіб, що містяться в ЄДР
Підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:
- інформація органів державної реєстрації;
- документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
Зазначена норма передбачена п. 66.1 ст. 66 ПКУ.
Інформація про призначення або зміну керівника, зміну місцезнаходження та інші відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (ЄДР) оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора.
Інформація про головного бухгалтера для юридичних осіб та відокремлених підрозділів оновлюється на підставі:
- заяви за формою № 1-ОПП, визначеною Порядком від 09.12.2011 №1588, з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку»,
- або реєстраційної заяви платника ПДВ, якщо така реєстраційна заява була подана в один із способів, визначених п. 183.7 ст. 183 ПКУ, та задоволена контролюючим органом. У цьому разі платник ПДВ звільняється від подання до контролюючого органу заяви за ф. № 1-ОПП у зв’язку із зміною відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи.
Заява за ф. № 1-ОПП та уточнені документи повинні бути надані до контролюючого органу протягом 10 календарних днів з дня внесення змін.
Платникам податку на прибуток: затверджено форму декларації за угодою про розподіл продукції
Наказом МФУ від 09.06.2021 № 332 затверджено форму Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за угодою про розподіл продукції.
Наказ № 332 визначає порядок складання та подання звітності інвесторів (операторів) з податку на прибуток підприємств за результатами діяльності за угодою про розподіл продукції.
Інвестори (оператори), які зобов’язані відповідно до ст. 336 ПКУ вести податковий облік та сплачувати податок на прибуток підприємств за угодами про розподіл продукції, матимуть можливість подавати декларацію починаючи з 01.01.2022 року.
Декларація подається інвестором (оператором) щоквартально за кожний звітний (податковий) період – квартал.
Строк подання декларації за І квартал, за ІІ квартал, за ІІІ квартал, за IV квартал – 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду – кварталу.
Вперше декларація подається за IV квартал 2021 року.
Інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції звільняється від обов’язку подавати фінансову звітність разом з податковою декларацією з податку на прибуток підприємств.
Декларація подається до контролюючого органу за місцем реєстрації угоди про розподіл продукції, тобто за основним місцем обліку такої угоди.
Більш детальна інформація щодо порядку заповнення декларації наведена у листі ДПС від 17.11.2021 № 25530/7/99-00-21-02-01-07, який розміщений на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi/2021-rik/.
Зміна даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків (заява за ф. № 5ДР)
У разі зміни даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків (прізвища, місця реєстрації тощо) фізичній особі:
Необхідно подати заяву за ф. № 5ДР (дод. 12 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом МФУ від 29.09.2017 № 822):
– до податкового органу за місцем реєстрації фізичної особи;
– до будь-якого податкового органу, якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання.
Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані паспорта та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.
Якщо в паспорті відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія - необхідно пред’явити документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.
Термін внесення змін до облікових даних платника податків та виготовлення реєстраційного номеру облікової картки платника податків:
– до 3-х робочих днів – у разі звернення до податкового органу за місцем проживання;
– до 5-ти робочих днів – у разі звернення до будь-якого податкового органу.
Картка платника податків, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків видається за умови пред’явлення податковому органу, до якого подавалась Заява за ф. № 5ДР, паспорта з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, документа (довідки) про реєстрацію місця проживання/перебування.
Декларування 2021. Податкова знижка: що варто знати для її отримання?
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.
До переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки відноситься:
- сума коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення;
- частина сплачених процентів за іпотечним житловим кредитом, у порядку встановленому ст. 175 ПКУ;
- сума коштів або вартість майна перерахованих (переданих) у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які відповідають умовам, встановленим п. 133.4 ПКУ, у розмірі, що не перевищує 4% суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року;
- сума страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків, сплачених платником податку страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як такого платника податку, так і членів його сім'ї першого ступеня споріднення у сумах, граничний розмір яких встановлено п.п. 166.3.5 ст. 166 ПКУ;
- оплата допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік;
- оплата державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;
- сума коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива;
- сума коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи за умови дотримання вимог, встановлених п.п. 166.3.9 ст. 166 ПКУ;
- сплата коштів на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.
Обмеження щодо застосування податкової знижки:
• податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту - фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має про це відмітку у паспорті;
• загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ПКУ;
• якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів (за їх наявності), в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).
Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.
Отже, для підтвердження права на податкову знижку платник податків повинен надати до декларації копії первинних документів, зокрема, але не виключно: платіжні та розрахункові документи (квитанції, платіжні доручення, прибуткові ордери тощо), договір на надання даної послуги (роботи, товару) (за наявності), документи, що дозволять ідентифікувати платника податків та членів сім’ї першого ступеня споріднення (якщо задекларовано право на податкову знижку по навчанню або страхуванню члена сім’ї першого ступеня споріднення).
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Податкова декларація подається контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платники можуть подати декларацію в один із таких способів:
? особисто або уповноваженою на це особою;
? надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, але не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання декларації;
? засобами електронного зв'язку в електронній формі (не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк подання декларації).
ДПС запроваджено електронний сервіс в приватній частині «Електронного кабінету» «Податкова декларація про майновий стан і доходи» (ЕК для громадян/Податкова декларація про майновий стан і доходи), який надає можливість заповнення декларації та її надсилання до контролюючого органу в електронному вигляді.
Форма декларації та інструкція щодо її заповнення розміщена на офіційному вебпорталі ДПС у розділі «Фізичним особам» (https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/podannya-deklaratsii-pro-/forma-deklaratsii/) та «Декларування громадян» (https://tax.gov.ua/others/deklaruvannya-gromadyan).
Порядок отримання податкової знижки визначено ст.166 ПКУ.
Новий порядок обліку товарних запасів для ФОП: кого стосується?
26 листопада 2021 року набрав чинності наказ МФУ від 03.09.2021 №496 «Про затвердження Порядку ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку».
Порядок №496 визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на підприємців, у тому числі платників єдиного податку, які відповідно до Закону про РРО зобов'язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об'єкті) такого підприємця.
Порядок № 496 не поширюється на платників єдиного податку І групи.
Щодо платників єдиного додатку ІІ – ІV груп, то Порядок № 496 застосовується платниками, визначеними п.61 підрозд. 10 Розділу ХХ ПКУ, які здійснюють:
? реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
? реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення;
? реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Порядок № 496 поширює свою дію на ФОП ІІІ групи єдиного податку, які зареєстровані платниками ПДВ.
У той же час Порядок № 496 встановлює обов’язок ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації для ФОП, які використовують загальну систему оподаткування та здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Внесення змін до облікових даних юридичних осіб, що містяться в ЄДР
Підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:
- інформація органів державної реєстрації;
- документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
Зазначена норма передбачена п. 66.1 ст. 66 ПКУ.
Інформація про призначення або зміну керівника, зміну місцезнаходження та інші відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (ЄДР) оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора.
Інформація про головного бухгалтера для юридичних осіб та відокремлених підрозділів оновлюється на підставі:
- заяви за формою № 1-ОПП, визначеною Порядком від 09.12.2011 №1588, з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку»,
- або реєстраційної заяви платника ПДВ, якщо така реєстраційна заява була подана в один із способів, визначених п. 183.7 ст. 183 ПКУ, та задоволена контролюючим органом. У цьому разі платник ПДВ звільняється від подання до контролюючого органу заяви за ф. № 1-ОПП у зв’язку із зміною відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи.
Заява за ф. № 1-ОПП та уточнені документи повинні бути надані до контролюючого органу протягом 10 календарних днів з дня внесення змін.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: чи декларувати будинок, що перебуває у спільній частковій власності кількох осіб?
Об’єктом одноразового (спеціального) добровільного декларування є об’єкт нерухомого майна у вигляді житлового будинку, що належить фізичній особі на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності), який був придбаний (набутий) за рахунок доходів, з яких не були сплачені податки (п. 4 підрозділу 94 розділу ХХ ПКУ).
Отже, у разі якщо житловий будинок, що належить фізичній особі на праві спільної власності і знаходиться на території України та/або за її межами станом на дату подання декларації був одержаний (набутий) за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори, то такий об’єкт майна може бути об’єктом одноразового (спеціального) добровільного декларування. При цьому фізична особа самостійно приймає рішення щодо визначення активів, які будуть зазначені у одноразовій (спеціальній) добровільній декларації.
Використання програмного РРО: необхідність оновлення забезпечення Каса з версією нижче ніж 1.0.2.2619
У разі використання програмного забезпечення ПРРО Каса з версією нижче ніж 1.0.2.2619, необхідно оновити програмне забезпечення додатків ПРРО Каса для операційних систем Windows та Android.
Перед оновленням програмного забезпечення необхідно створити резервну копію. Механізм резервного копіювання описано в розділі «Резервне копіювання» документу «ПРРО Каса – Керівництво користувача».
Після встановлення оновленої версії програмного забезпечення слід перевірити збереження даних та за необхідності відновити резервну копію.
Про необхідність оновлення наступних версій програмного забезпечення ПРРО Каса користувача буде проінформовано під час авторизації. Посилання на сторінку завантаження буде розміщено у діалоговому вікні.
Ознайомитись з зазначеною інформацією можна на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/534408.html
До уваги платників
Головне управління ДПС у Запорізькій області повідомляє, що ДПС України на офіційному вебпорталі опублікувала інформаційне повідомлення: «До уваги платників податків – користувачів реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій!»
Ознайомитись з інформацією можна за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/532077.html
Єдиний податок: 16 грудня 2021 року - граничний термін для заяви про застосування з І кварталу 2022
16 грудня 2021 року - граничний термін подання:
? заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з І кварталу 2022 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік (п.п. 298.1.4 ст. 298 ПКУ);
? заяви щодо переходу на іншу групу платника єдиного податку з I кварталу 2022 року (п.п. 298.1.5 ст. 298 ПКУ)
Нагадаємо, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (п. 298.1.1 ст. 298 ПКУ).
До поданої Заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік (п.п. 298.1.4 ст. 298 ПКУ).
Форми Заяви та Розрахунку доходу за попереднiй календарний рiк, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування затверджені наказом МФУ від 16.07.2019 № 308.
Заява подається за вибором платника податків, зокрема, засобами електронного зв’язку в електронній формі.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Для надіслання Заяви фізичною особою – підприємцем в меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирається рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирається Заява за формою F0102003. При цьому за замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації.
У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
Додатково до Заяви подається Розрахунок доходу за попереднiй календарний рiк. Для цього платник у вкладці «Додатки» обирає опцію «Додати» Розрахунок за формою F0102103 та заповнює обов’язкові поля.
Перша квитанція надсилається протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня.
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа.
Вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанції № 2 щодо приймання та обробки Заяви, надісланої користувачу Електронного кабінету.
Коли подається уточнююча одноразова (спеціальна) добровільна декларація?
Одноразова (спеціальна) добровільна декларація підлягає перевірці у спеціальному порядку (п. 15 підрозд. 94 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
Уточнююча Декларація подається декларантом:
- у разі виявлення контролюючим органом, за результатами камеральної перевірки відповідної Декларації арифметичних та логічних помилок, що не призвели до недоплати суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування;
- у разі виявлення контролюючим органом, за результатами камеральної перевірки відповідної Декларації арифметичної помилки, що призвела до недоплати суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування);
- у разі виявлення контролюючим органом, за результатами камеральної перевірки відповідної Декларації арифметичної помилки, що призвела до переплати суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування;
- після подання Декларації з урахуванням положень абз. першого п. 9 підрозд. 94 розд. XX ПКУ та протягом періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант може одноразово скористатися правом додаткового розміщення коштів у національній та/або іноземній валюті у готівковій формі та/або банківських металах на спеціальному рахунку.
При цьому, згідно з абз. першим п. 9 підрозд. 94 розд. XX ПКУ для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України до подання Декларації;
після завершення періоду проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування платник податків має право подати уточнюючий розрахунок до раніше поданої Декларації виключно у випадках, передбачених підрозд. 94 розд. XX ПКУ.
При цьому, в даному випадку уточнююча Декларація подається декларантом за умови подання ним звітної (нової звітної) Декларації до строку закінчення зазначеного декларування та отримання за результатами проведеної камеральної перевірки повідомлення.
Уточнююча Декларація подається протягом 20 календарних днів з дня отримання такого повідомлення.
Які адміністративні послуги надаються податковими органами?
На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/diyalnist-/admin-poslugi/administrativni-poslugi-teritorialni розміщено розділ «Адміністративні послуги, що надаються територіальними органами ДПС».
На зазначеному інформаційному ресурсі зазначені 77 видів адміністративних послуг, що надаються головними управліннями ДПС в областях та розміщені:
- інформаційні картки,
- бланки заяв.
Податковий календар на вебпорталі ДПС
На офіційному вебпорталі ДПС для своєчасного подання суб’єктами господарювання звітності та сплати податків і зборів до бюджету України розміщено інтерактивний Податковий календар, зокрема, на грудень 2021 року.
Податковий календар розміщено за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/calendar (для зміни місяця необхідно використовувати стрілку).
Єдиний внесок: категорії підприємців, які звільняються від сплати
? Звільняються від сплати за себе єдиного внеску фізичні особи - підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, якщо вони:
- отримують пенсію за віком, або за вислугу років,
- або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (част. четверта ст. 4 Закон України від 08.07.2010 №2464-УІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).
? Так, передбачено звільнення від сплати за себе єдиного внеску:
- осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, за умови взяття їх на облік як фізичних осіб - підприємців та провадження ними одного виду діяльності одночасно як фізичною особою - підприємцем, так і особою, яка провадить незалежну професійну діяльність;
- осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та підприємців, які мають основне місце роботи, за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску за умови самостійного визначення за місяці, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок у розмірі менше мінімального страхового внеску, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
? Крім того, для підприємців (крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування), осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та членів фермерського господарства скасовується обов’язок сплачувати мінімальний розмір єдиного соціального внеску за місяці, у яких не було отримано доходу (прибутку), відповідні зміни внесено до п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464.
Тобто, якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (тобто самостійне визначення бази нарахування єдиного внеску є виключно правом, а не обов’язком для зазначених платників).
Нагадаємо, такі норми діють з 01.01.2021 року на підставі Закону від 13.05.2020 № 592-ІХ.
Реєстрація фізичної особи онлайн
На вебсайті ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/podannya-vidomostey/ розміщено інформаційні матеріали щодо подання відомостей для реєстрації фізичної особи /внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків через Електронний кабінет, а саме:
- Платникам податків про електронний сервіс;
- Порядок формування запиту щодо реєстрації фізичної особи /внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків засобами ІТС «Електронний кабінет»;
- Пам’ятка для заповнення Облікової картки фізичної особи – платника податків для реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;
- Пам’ятка для заповнення Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Крім того наведені електронні форми Облікової картки, Заяви про внесення змін та Повідомлення про результати обробки:
• F1314601 – Облікова картка фізичної особи – платника податків - форма №1ДР (для подання в електронному вигляді);
• F1314701 – Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків - форма №5ДР (для подання в електронному вигляді);
• F1414601 – Повідомлення про результати обробки Облікової картки фізичної особи – платника податків - форма №1ДР (при поданні в електронному вигляді);
• F1414701 – Повідомлення про результати обробки Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків - форма №5ДР (при поданні в електронному вигляді).
Користуйтесь Базою уніфікованих відповідей на запитання
Суб’єкти господарювання та громадяни також мають можливість скористатися Базою знань – автоматизованою базою уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Її розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР).
Відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані.
Приєднатися до ресурсу можна за посиланням:
- з вебпорталу Державної податкової служби України, розділ «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» https://tax.gov.ua/;
- з сайту Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (скорочено ЗІР) https://zir.tax.gov.ua/, або його мобільної версії.
Декларування 2021.Податкова знижка: умови отримання
Громадяни мають право добровільно подати декларацію про майновий стан і доходи для застосування права на податкову знижку за витратами, визначеними ст. 166 ПКУ.
Податкова знижка - це сума витрат платника податку на оплату товарів, послуг резидента протягом звітного року, на яку зменшується загальний річний оподатковуваний дохід у вигляді заробітної плати.
Податковим кодексом визначено перелік умов, у разі дотримання яких у громадянина виникає право на податкову знижку.
Це такі умови:
– отримання доходу у вигляді заробітної плати. При цьому загальна сума податкової знижки не може перевищувати суми річної заробітної плати у поточному році;
– витрати мають бути фактично здійснені та підтверджені документально (платіжними та розрахунковими документами, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами тощо). Такі документи обов’язково мають містити інформацію про вартість товарів (робіт, послуг) та строк їх продажу (виконання, надання);
– податкова знижка може бути надана виключно резиденту України, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має про це відмітку у паспорті;
– скористатися правом на нарахування податкової знижки можна лише за наслідками звітного податкового року. Таке право не продовжується та не переноситься на наступний рік, якщо громадянин не скористався своїм правом у встановлений строк.
Для отримання податкової знижки до податкового органу за місцем реєстрації до 31 грудня 2021 року необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 25.04.2019 №177).
Cума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.
Новий порядок обліку товарних запасів для ФОП: документи, що підтверджують облік та походження товарів
Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані:
- вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів,
- здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
Така норма визначена п. 12 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
При цьому суб'єкт господарювання зобов'язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об'єкті).
Такі вимоги не поширюються на підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затверджений наказом МФУ від 03.09.2021 N 496 (набрав чинності з 26.11.2021).
Пунктом 2 розд. I Порядку N 496 встановлено:
- документи, які підтверджують облік та походження товарів - Форма ведення обліку товарних запасів, визначена додатком до Порядку N 496;
- первинні документи.
Первинні документи - це опис залишку товарів на початок обліку, накладні, транспортні документи, митні декларації, акти закупки, фіскальні чеки, товарні чеки, інші документи, що містять реквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару (найменування суб'єкта господарювання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) або код згідно з ЄДРПОУ суб'єкта господарювання, серія та номер паспорта / номер ID картки для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття РНОКПП і мають відповідну відмітку в паспорті), дату проведення операції, найменування, кількість та вартість товару.
Опис залишку товарів на початок обліку складається в довільній формі та має містити інформацію про: найменування товарів, наявних у такого підприємця, у тому числі платника єдиного податку, на дату набуття ним обов'язку щодо ведення обліку товарних запасів, кількості таких товарів (із зазначенням одиниці виміру) та їх вартості, самостійно визначеної ФОП.
У первинних документах, що засвідчують знищення, втрату або використання товарів на власні потреби, зазначається вартість товару за ціною придбання, підтвердженою обліком товарів, визначеним Порядком №496, та не зазначаються реквізити постачальника і отримувача товару.
Форма обліку, первинні документи на товари мають зберігатись у місці продажу (господарському об'єкті) до моменту вибуття останньої одиниці товару, відображеної в таких первинних документах (п. 10 розд. II Порядку №496).
Такі документи щомісячно групуються в хронологічному порядку їх відображення у Формі обліку та/або підшиваються для подальшого зберігання разом із Формою обліку, в якій інформацію про такі документи відображено.
Форма обліку, первинні документи, які підтверджують облік та походження товарів, надаються посадовій особі контролюючого органу на її вимогу під час проведення перевірки. У разі якщо оригінали первинних документів відсутні у місці продажу, посадовій особі контролюючого органу можуть бути надані копії таких первинних документів з подальшим пред'явленням їх оригіналів до закінчення перевірки (за потреби).
Форма обліку в електронній формі на вимогу посадових осіб контролюючого органу має бути візуалізована у форматі, який дозволяє такій особі здійснити його перегляд та/або копіювання (п. 11 розд. II Порядку N 496).
ГУ ДПС у Запорізькій області інформує:
Запоріжці отримали 15 мільйонів гривень податкової знижки
З початку року шість тисяч чотириста мешканців регіону звернулись до податкової служби за компенсацією раніше сплаченого податку на доходи фізичних осіб. За результатами декларування їм нараховано до повернення більше 15 мільйонів гривень. Це, в середньому, складає 2350 гривень кожному.
Податкова знижка надається громадянам, які минулого року отримували офіційну заробітну плату і понесли певні витрати, перелік яких визначений статтею 166 Податкового кодексу України. Зокрема, до неї можна включати такі затрати: сплату за своє навчання і навчання члена сім'ї першого ступеня спорідненості (у т. ч. за оплату освіти у дошкільних, шкільних і позашкільних закладах освіти), благодійні внески неприбутковим організаціям, частину суми відсотків, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом, страхові платежі і пенсійні внески, сплачені страховикові-резидентові, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя і недержавного пенсійного забезпечення, витрати за переобладнання власного транспортного засобу з використанням біопалива, вартість державних послуг і державного мита, пов'язаних з усиновленням дитини тощо.
Для отримання знижки необхідно до 31 грудня подати декларацію про майновий стан і доходи та документи, що підтверджують витрати. Це можна зробити у податковій інспекції за місцем реєстрації або в онлайн режимі за допомогою електронного ключа – в Електронному кабінеті платника.
Детально про податкову знижку читайте за посиланнями:
https://tax.gov.ua/others/deklaruvannya-gromadyan
https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/podannya-deklaratsii
https://zp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/530842.html
https://zp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/524140.html.
Запорізькі платники ПДВ подали на реєстрацію 4,8 мільйона податкових накладних
За січень-листопад у Запорізькій області платники податку на додану вартість подали на реєстрацію майже 4,8 мільйона податкових накладних/розрахунків коригування (ПН/РК) на загальну суму ПДВ понад 28 мільярдів гривень.
Із загальної кількості було зупинено реєстрацію 56 тисяч ПН/РК на суму ПДВ 571,9 мільйона гривень. Це складає 1 відсоток від загальної кількості поданих на реєстрацію ПН/РК (або 2 відсотки від їх загальної суми ПДВ).
Протягом 2020 року платниками податку на додану вартість було подано на реєстрацію 4,5 мільйона ПН/РК на загальну суму ПДВ понад 20 мільярдів гривень.
З них було зупинено реєстрацію 40 тисяч ПН/РК на суму 455,48 мільйона гривень. Це складає 1 відсоток від загальної кількості (або 2 відсотки від загальної суми ПДВ) поданих на реєстрацію ПН/РК.
Нагадаємо, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платника податку, яким складено ПН/РК, що не відповідають ознакам безумовної реєстрації ПН/РК, встановлено його відповідність хоча б одному критерію ризиковості платника податку, визначеному порядком зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, реєстрація таких ПН/РК зупиняється.
До переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника ПДВ, протягом січня – листопада 2021 року були включені (та станом на 01.12.2021 залишались в переліку таких платників) 533 платника податку на додану вартість.
Запорізькі компанії і підприємці сплатили до державної скарбниці 4,2 мільярда гривень ПДВ
У січні-листопаді запорізькі суб'єкти господарювання спрямували до державного бюджету 4 мільярди 210 мільйонів гривень податку на додану вартість. Рівень минулорічних надходжень перевищено на 189 мільйонів гривень або на п'ять відсотків.
Так, компанії і приватні підприємці м. Запоріжжя сплатили 2 мільярди 405 мільйонів гривень ПДВ, мелітопольські і веселівські – 316,7 мільйона гривень, бердянські та приморські – 309 мільйонів гривень, токмацькі та чернігівські – 184 мільйони гривень, оріхівські та гуляйпільські – 166,6 мільйона гривень, вільнянські та новомиколаївські – 162,5 мільйона гривень, пологівські, більмацькі та розівські – 153 мільйони гривень тощо.
На даний час в регіоні зареєстровано більше десяти тисяч платників ПДВ, серед яких 9060 СГД-юридичних осіб та 951 СПД-фізична особа.
Нагадаємо, 20 грудня є граничним терміном подання декларації з податку на додану вартість за листопад, а 30 грудня – останній день сплати ПДВ за листопад.
За забруднення довкілля запорізькі компанії сплатили 464 мільйони гривень "екоподатку"
За одинадцять місяців запорізькі підприємства перерахували до бюджетів усіх рівнів 464 мільйони гривень екологічного податку, що на 28,5 мільйона гривень або на 6,5 відсотка більше, ніж було сплачено роком раніше.
Відповідно до бюджетного розподілу до державної скарбниці спрямовано 281 мільйон гривень, до місцевих бюджетів – 183 мільйони гривень.
Так, енергодарські, кам'янсько-дніпровські та великобілозерські суб'єкти господарювання забезпечили 243 мільйони гривень, компанії і установи м. Запоріжжя поповнили спецфонди бюджетів на понад 175 мільйонів гривень, Запорізького району – на 27,8 мільйона гривень, від мелітопольських та веселівських платників скарбниці отримали 4,5 мільйона гривень, бердянських та приморських – 4,3 мільйона гривень, пологівських, більмацьких та розівських – 2,9 мільйона гривень тощо.
На сьогодні в регіоні нараховується 3485 платників "екоподатку", які на підставі спеціальних дозволів здійснюють викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря, у водні об'єкти або розміщують відходи.
Нагадаємо, ставки платежу залежать від рівня небезпечності відходів або виду забруднюючих речовин.